Als je een onderneming hebt zijn er verschillende trucjes om je het leven makkelijker te maken. Een live chat op de website van je bedrijf, is een zo’n handige tip. Het heeft talloze voordelen en het leven word je hierdoor veel gemakkelijker gemaakt. Het wordt dus tijd om een live chat aan te schaffen! Maar ik zal je eerst eens vertellen waarom ik er zo van overtuigd ben dat dit het investeren waard is. Lees snel hieronder verder…

Het bespaart tijd

Allereerst bespaart een live chat veel tijd, voor jou én voor je klanten. Het bespaart jou tijd omdat klanten met hun vragen niet meer hoeven te mailen. Het enige wat je hoeft te doen is investeren in iemand die de live chat bedient. De klanten kunnen hier dan terecht met hun vragen, krijgen vrijwel gelijk antwoord en jouw mailbox blijft hierdoor lekker leeg. Je mailbox kan je dan weer bewaren voor alle meer belangrijke en noodzakelijke conversaties. Daarnaast is het ook voor je klanten sneller dan over-en-weer mailconversatie. Ze hebben gelijk antwoord op hun vraag en zullen dit ook in hun koopgedrag weer laten zien. Het is dus ook nog goed voor je omzet!

Het bespaart geld

Daarnaast bespaart een live chat ook op de lange termijn veel geld. Je moet dan, zoals ik al zei, wel investeren in deze chat en iemand die deze bedient. Maar op de lange termijn heeft dit dus wel een goede invloed op je omzet. Ook bespaart het, zoals ik hiervoor al zei, jou tijd. Deze tijd kan je weer investeren in je onderneming. En tijd is geld! Genoeg redenen waarom een live chat dus geld bespaart. En waarschijnlijk heb ik dan nog niet eens alle redenen kunnen bedenken/benoemen. Wie wil er nou geen geld besparen waar je weer andere investeringen mee kunt doen?!

Een succesvollere onderneming

Al met al is een live chat dus aan te raden voor je onderneming. Het bespaart tijd en geld en waarschijnlijk laten klanten ook in hun koopgedrag zien dat ze tevreden zijn met de snelle service. Het is dus een hele investering, maar zeker op de lange termijn krijg je zeker waar voor je geld. Heb je dus een eigen onderneming en twijfel je wat je volgende investering gaat zijn? Ik raad je zeker aan om dan een live chat aan te schaffen. Geloof mij, hier zal je geen spijt van krijgen. Ik heb het zelf ook aangeschaft voor mijn bedrijfje en ben er tot op heden heel tevreden mee. Mijn laatste tip is wel om te zorgen voor mensen achter de live chat die goed de onderneming kennen en klantvriendelijkheid op nummer 1 hebben staan. Anders kan de live chat nog wel eens averechts werken…